Het is zover! - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Krista Wenze - WaarBenJij.nu Het is zover! - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Krista Wenze - WaarBenJij.nu

Het is zover!

Door: Wenze en Krista

Blijf op de hoogte en volg Krista

03 Maart 2015 | Nederland, Weesp

Na heel lang wachten, veel slapeloze nachten, heel vaak nieuwe kleren klaarleggen en honderd keer het weer bekeken te hebben is het dan eindelijk zo ver. Vandaag vertrekken Wenze en ik voor twee maanden naar Zuid-Afrika, het grootste avontuur wat we tot nu toe zullen gaan meemaken. Het grootste avontuur voor mij (Krista) is vandaag overigens nog mijn tas inpakken en te hopen dat ik alles bij me heb. We zijn al zo lang bezig geweest deze reis voor te bereiden dat het nog steeds een beetje onwerkelijk voelt dan het dan vandaag ook daadwerkelijk gaat gebeuren. En dat ik mij 10 uur lang in een vliegtuig moet gaan begeven, wat zeker niet één van mijn hobby's is, maar goed dat nemen we dan maar op de koop toe.

We hebben een mooi plan gemaakt voor de dingen die we in Zuid-Afrika willen gaan doen, en om het voor jullie een beetje duidelijker te maken even een korte samenvatting hiervan. Vanavond om 19:30 zullen we van Amsterdam naar Londen vliegen en vanaf daar naar Johannesburg. Johannesburg zelf slaan we overigens over i.v.m. de veiligheid in de stad.
We beginnen onze reis in Pretoria waar we even kunnen wennen aan het weer, aangezien het op dit moment 35 graden is in Z-A en er dus ook even gezwommen moet worden. Vanaf daar zullen we in een aantal dagen naar het Krugerpark krijgen, waar we in totaal 5 dagen door rond zullen reizen. Vanaf het Krugerpark staat de route wel wat open. Wat zoveel inhoud dat we nog niks geboekt hebben vanaf dit punt, maar wel een route hebben uitgestippeld die we ongeveer willen gaan doen.
Vanaf het Krugerpark rijden we richting Swaziland, een ander land wat in Zuid Afrika ligt en grenst aan Mozambique. Vanaf daar gaan we richting de kustlijn, St. Lucia/Isimangaliso Wetland Park. Daar gaan we waarschijnlijk nijlpaarden kijken tijdens een bootcruise en misschien ook wan kanoën. Langs de kust rijden we vervolgens verder naar Durban surfersparadise. Vervolgens steken we land inwaarts naar de Drakensbergen, dit schijnt een mooi wandelgebied te zijn dus we zijn van plan daar een paar dagen te gaan wandelen. Aan de bovenzijde van de Drakensbergen gaan we door naar het Westen richting Lesotho, waar het plan is om te gaan ponyrijden. Aangezien Lesotho het land van de pony's is (en het nou eenmaal ook best lastig is mij bij een pony weg te houden). Vanaf Lesotho gaan we weer terug richting de kustlijn langs Coffee Bay, Port Elizabeth en Oudtshoorn richting Kaapstad. In Kaapstad zullen we ons ook een paar dagen vermaken met de Tafelberg, Robbeneiland en natuurlijk Kaapstad zelf.
Met de route tussen Johannesburg en Kaapstad zullen we ongeveer 6 weken bezig zijn. Dit betekend dat we erg rustig aan kunnen doen, als je een beetje doorrijd kan je dit namelijk ook in 2 dagen afleggen. Daarna zullen we in 2 weken door het binnenland terugrijden. Dit is een stuk korter, omdat er nou ook eenmaal een stuk minder te doen is. 8 weken na aankomst zullen we op 2 mei weer terugvliegen richting Amsterdam, waar we dan op 3 mei zullen landen, maar daar denken we nog maar even niet aan.

De route zoals we hem nu ongeveer hebben uitgestippeld vindt je hier.
Route deel 1: http://goo.gl/7w3KZG
Route deel 2: http://goo.gl/75cXIo

We zullen hard ons best doen om jullie tijdens onze reis zo veel mogelijk op de hoogte te houden van onze belevenissen, en ook te laten weten op welke telefoonnummers we te bereiken zijn.

Tot over 2 maanden!

Liefs,

Wenze en Krista

  • 03 Maart 2015 - 09:50

    Nandi:

    Super gaaf! In St. Lucia kom je zeker nijlpaarden tegen. Toen wij daar waren was er die week ervoor nog 1 in het zwembad gesignaleerd van het hotel waar wij zaten en toen ik lekker met de auto terugreed van het restaurant naar het hotel moest ik even stoppen omdat een nijlpaard de weg overstak, die lopen daar namelijk gewoon door de stad heen ;-). Fantastisch land, ik ben verliefd! Veel plezier!

  • 03 Maart 2015 - 09:58

    Elise:

    Waaaauuuuw ik ben zo jaloers!!! Jullie gaan echt zoveel moois zien! Heerlijk genieten! Leuk om jullie verslagen te lezen! Het komt ook wel goed met de WiFi want die is gek genoeg in heel Afrika, de verste middle of nowhere, te vinden!! Haha!
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar de foto's!!!

    Liefs, Elise

  • 03 Maart 2015 - 12:45

    Ellen:

    Hey Wenze En Krista, heel veel plezier gewenst en goeie reis! Leuk dat jullie ons op de hoogte houden.
    Groetjes.

  • 04 Maart 2015 - 10:17

    Cora:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wat vervelend dat jullie bagage zoek is, ik hoop dat het snel gevonden is want je kan nu geen kant op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Krista

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3285

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 03 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: